april 01, 2023

Status den första april.

Vaknar till april. Solen skiner och det är lördag. Siffrorna längst ner i det högra hörnet på min dator säger att det är tre minusgrader ute, men det syns inte härifrån. Jag ser bara solen som spiller ut över husfasaderna på andra sidan innergården, ser inte snön på marken.

Jag vaknade klockan åtta. Min man sov fortfarande djupt. Smög upp till en tyst lägenhet. Kunde inte låta bli att stanna och titta på min tungt sovande son när jag passerade hans rum. Han kom hem från Köpenhamn igår. Lycklig och ännu lite vuxnare.

Jag hade möten utan paus från åtta till arton igår. Outlook svämmar över med mail. Jag ska ta tag i det nu, sedan ska jag gnugga bort nagellacket, skrubba hela kroppen och sakta bygga upp alla lager igen. Vi har en helkväll med min bror och hans fru. På schemat står Sweeney Todd som opera, följt av en fördrink och sedan middag i gamla stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar