april 23, 2023

Bra och dåligt.

Tack för er fina respons på det förra inlägget. Ni är ❤️. Det känns så himla rätt och bra i magen. Jag har aldrig haft några chefsambitioner, men i samma stund som jag fick frågan kände jag direkt att det är ett steg som jag verkligen vill ta. Särskilt tillsammans med gruppen som jag kommer leda. Vi kommer bli ett dream team, jag bara vet det.

Mindre bra är dock timmarna som jag precis har spenderat på akuten. För ungefär ett halvår sen, när jag torkade av matbordet, var det som att det smällde till i handleden. En propp stor som en ärta täppte igen venen. Min man masserade försiktigt och efter några minuter var den borta. Förra veckan hände det igen, fast på ovansidan av handen.

I eftermiddags fick jag två proppar i foten, men som inte lät sig masseras bort. Ringde 1177 som startade videosamtal och tittade mycket ingående på mina fötter och sedan skickade mig raka vägen till en akutmottagning.

Läkaren där blev dock inte särskilt oroad utan berättade bara vilka symtom jag behöver hålla koll på om propparna sätter sig djupt och så var det inte mer med det. Vilket nästan känns värre. Blir hellre av med benet än lämnar akuten med känslan av att ha sökt vård i onödan. Nästan iallafall.

3 kommentarer:

  1. Fy, läskigt! Bra att ta signalerna på allvar.

    SvaraRadera
  2. Usch, låter obehagligt. Om 1177 skickar dig till akuten så är det inte ett onödigt besök även om läkaren där, TG, inte tyckte det var allvarligt.

    SvaraRadera
  3. Vad fint med den nya rollen som du berättade om i förra meddelandet. Hoppas att det blir jättebra, så coolt ju. Mindre kul med propparna i benen!

    SvaraRadera