april 21, 2023

Big boss och little boss.

Minns ni när jag hade den där mässan för några veckor sen? I slutet av den första dagen var det bara jag och min chef kvar i det lilla konferensrummet. Har du en stund nu när det bara är vi? frågade han och jag blev orolig, för det var något i hur han sa det.

Sedan berättade han att vår avdelning växer för snabbt. Jag kan inte ha tio säljare, en projektledare, två koordinatorer och två administratörer som rapporterar till mig. Inte med de tillväxtmål som vi har på oss, säger han. Okej, säger jag, livrädd för att nästa mening ska vara att han vill släppa mig, men det är inte det som han säger sedan. 

Så jag vill ändra det. Jag vill att alla säljare rapporterar till mig och jag vill att du rapporterar till mig, men jag vill att alla som arbetar administrativt rapporterar till dig. Jag vill att du blir deras chef. Han ler. Du såg väldigt rädd ut där i början, fortsätter han och jag säger att han skrämde mig. Han frågar hur jag känner nu. Ännu räddare, säger jag och ler. 

Jag frågar om det innebär personalansvar och han nickar. Rubb och stubb, säger han. Det är en ny roll och en ny lön. Du kommer att få gå en ledarskapsutbildning, men framför allt gör vi det här tillsammans. Vi tar oss an vår avdelning tillsammans. Du har mig i ryggen hela tiden, säger han. Han är tyst en stund, betraktar mig. Jag skrattar nervöst. Är du med? frågar han. Ja för fan, säger jag.

Idag blev det officiellt att jag blir chef för projekt och administration inom centrala avtal.

15 kommentarer:

  1. Grattis, snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Wow, grattis!!🤗🎉🍾
    Carina

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad häftigt! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till nytt jobb och till att ha en underbar chef! Du gjorde rätt som stannade. En bra chef är (nästan) allt på en arbetsplats.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Fint att ha en chef som uppskattar en och som verkar ha en bra plan för hur du ska ta dig an den nya rollen.:)

    SvaraRadera
  6. men wow, grattis! Det låter som en himla bra chef och snyggt upplägg. Vore roligt att få ta del av lite grejer från ledarskapsutbildningen.

    SvaraRadera
  7. Wheeeeee! Grattis, och grattis till din arbetsgivare som låter medarbetare växa!

    SvaraRadera
  8. Stort grattis! Dra verkligen nytta av att din chef finns där för dig så att du trots din egen chefsroll kan ha balans i livet!

    SvaraRadera
  9. Tack alla! ❤️

    SvaraRadera
  10. Grattis! Och instämmer med föregående i att det är så sjukt mycket värt att ha en bra och stöttande chef i ryggen. Verkar som att du har riktigt goda förutsättningar för att det här ska bli riktigt jäkla superbra ju :-)

    SvaraRadera
  11. Wow så roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  12. Stort grattis! Det blir grymt! 🤗
    Lohe

    SvaraRadera