april 02, 2023

Nötknäpparen och påskliljor.

När jag somnar på lördagen är jag kär i opera. På söndagen skickas textmeddelanden i skytteltrafik med min bror och hans fru i jakt på nästa. Det slutar med att vi bokar Nötknäpparen i december. Alltså en balett. Jag vet inte vem jag är längre men jag tror att jag tycker om henne.

Det känns som att våren kom till Stockholm den här helgen. Balaklava och solglasögon, droppande tak och solsken som tvingar upp översta knappen i kappan. Köper en liten kruka påskliljor och planterar i den mossgröna Kastehelmivasen på matbordet.

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig lite fundersam på balaklava som ju är en sån där typ rånarmask/skidmask med öppet för ansiktet som barn har när det är askallt. Menar du en sån ihop med solglasögon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Fast det är en ganska stor öppning så det syns rätt mycket hår också. Den börjar typ mitt på huvudet och så ramar håret in ansiktet, så det blir i praktiken mer som att ha en sjal lite slarvigt runt huvudet. Typ. Gud vad dåligt beskrivet det där blev.

      Radera