april 18, 2023

Ni bestämmer: Var jag köper mina kläder.

Det kom en fråga: Annars kanske skriva om var du köper dina kläder? Låter ju dunderfint med smörgul blus tex, men tar gärna emot tips på pyjamas för det är ju världens bästa plagg.

I julas publicerade jag en bild på instagram där jag hade en röd tröja på mig. Någon undrade försiktigt vart den kom från och jag svarade H&M. Trodde det men ville inte förolämpa dig, skrev hon tillbaka, men det behöver man aldrig vara orolig för med mig. 

Jag blandar friskt i mina inköp, varvar dyrt med billigt. Låter plagget styra om jag vill ha kvalitet eller trend. Jag skulle aldrig lägga tusenlappar på något som jag inte kommer vilja använda om två år men snålar inte om jag vet att det är ett plagg som jag kommer vilja bära ofta och länge.

Så jag handlar på H&M ibland och Mango emellanåt. Fastnar ofta för &Other Stories, Twist & Tango och Filippa K. Oftast när jag är på jakt - eller är uttråkad - surfar jag in på Boozt och väljer en kategori och fyller varukorgen med allt som är fint. Ibland stannar jag där, bara drömmer lite, och ibland får något komma hem.

Just den smörgula blusen är från H&M, men verkar inte finnas kvar. Det var det om var jag köper mina kläder. Nu blir det pyjamaslänkfest!

Fantastiskt set med byxor och skjorta i silke. 

Dessa pyjamasbyxor med en tunn långärmad bomullströja kanske? Det är för övrigt så jag oftast går pyjamasklädd, i pyjamasbyxor och en tunn vardagstopp.

Fick akut behov av dessa trosor att para ihop med ett linne med spagettiband för när det ska sovas. Jag vet inte hur ni gör, men pyjamas är kvällsklädsel och när jag sover vill jag ha trosor och linne eller ett kort nattlinne.

Ett pyjamasset i satin med linne och shorts, perfekt för varma sommarnätter.

Jag har det här nattlinnet i svart och i rosa och sedan en vecka tillbaka även i grönt.

Kimono är för övrigt ett av mina bästa plagg om sommaren, startar och avslutar dagarna med en morgonrock i satin över nattlinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar