april 20, 2023

Här och nu.

Det känns som att det var hundra år sen jag bloggade här och nu. Alla de här önskeinläggen som jag skriver och tidsinställer är perfekta för den stressade människan som jag är just nu, men jag har saknat det här, att blogga för och i nuet. 

Jag sitter på ett café på söder och skriver. Tog tunnelbanan till slussen imorse och hoppade på en buss mot Nacka. Klev av vid Kvarndammen och promenerade femton minuter ut i ingenting och tittade på möbler till det nya kontoret. Följde sen vattnet in mot city. Stannade halvvägs, hos Jura, och testade kaffemaskiner till kontoret.

Och nu sitter jag här på ett café på söder, har mailat bort en lunch och ska snart slå ihop datorn och promenera Ringvägen ner, träffa inredningsarkitekten och kika på ett kontor som ska göra sig av med sina nästan nya designermöbler. Jag tänker att jag ska roffa åt mig dem. Ville bara säga hej först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar