april 07, 2023

Den långa fredagen.

Jag glömmer stänga av mitt vardagsalarm och det gör inget undantag för lediga fredagar. Klockan sex ringer det från sängbordet och jag stönar ner i kudden. Slutar försöka somna om fyrtiofem minuter senare.

Hämtar en kopp kaffe och pallar upp de nya kuddarna bakom ryggen och tänker att det inte gör något. Läser recept för påskaftonens buffé som jag ska duka upp för mina föräldrar och min faster. Skickar länkar med förslag till mitt efterrättsansvarige barn.

Nu är det tre timmar senare och jag ligger kvar i sängen. Min man andas tungt mot min arm, sover fortfarande djupt. Barnet stökar i köket. Det låter som att han tömmer diskmaskinen och steker ägg.

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad mysigt det låter. // sardellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ligga kvar i sängen är nog min bästa gren.

      Radera