april 06, 2023

April, veckan och påsken.

Livet pågår mellan mina tidsinställda önskeinlägg. April kommer och det är verkligen en april. Solsken och snö om vartannat. Jag lever efter min lista med saker som behöver ske för att datorn ska kunna ligga kvar i väskan från torsdag till tisdag. Säger till min man att om inget oförutsett händer är det en påsk utan arbete.

Och så blir klockan sjutton på skärtorsdagen och inget oförutsett har hänt. Slår ihop datorn och sträcker på kroppen. En kopp kaffe i soffan och sedan upp igen. Köper rödvin och bubbel, servetter och ljus till lördagens påskmiddag och present till värdparet för långfredagens påsklunch.

Bäddar om sängen med nya kuddar och sängkläder från Mille Notti och sängen blir som en fluffig borg. Min man visar bilder på en smörtax och jag säger att jag behöver den till påskdukningen. Plockar och pysslar hemma. Slappnar av och känner hur trött jag är, trött hela vägen in i märgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar