april 27, 2023

Dagens status.

Jag gick inte och lade mig klockan nio igår. På ett sätt gjorde jag det redan vid nitton, på ett annat sätt någon gång efter tjugotvå. När middagen var uppäten och köket städat gick männen i mitt liv till gymmet. Själv lade jag mig i sängen, ovanpå täcket, med en bok i handen och ett glas rosévin på sängbordet. 

Låg kvar så tills boken var utläst vid tjugotvå och upptäckte sen att det dröjde en hel kvart innan foten svullnade i stående läge. Det är en klar förbättring. Jag tror inte att jag behöver söka vård igen, det blir långsamt bättre och jag vet inte om jag är så rädd egentligen, jag måste bara sluta känna efter så mycket. 

2 kommentarer:

  1. Tyckte dom inte att du skulle använda stödstrumpor? Har flera vänner som fått djupare proppar och de var lindade i flera månader. Om inte annat kan det kännas skönt att få bättre cirkulation, tänker jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, det sa han inget om, fick bara en blodförtunnande salva. Men obs att de är ytliga, propparna. Eller var, det är typ nästan bra igen. 😊

      Radera