december 01, 2022

Tips, och annat skit - Lucka 1.

Hej och välkomna till årets julkalender! Tips, och annat skit är tillbaka, nu i sin andra upplaga. Julkalenderns första lucka är mycket passande för den första december, nämligen årets julkalendrar.

Vi har varsin julkalender med Nespressokapslar, min man och jag. En ny smak varje dag. Jag har inte bestämt mig för om det ska vara dagens första eller sista kopp ännu. Det lutar åt den sista, för då kan det kombineras med min andra julkalender.

I somras upptäckte vi Pärlans Konfektyr, barnet och jag. Promenerade dit nästan varje dag för deras mjukglass och kolasås. Det är den bästa kolasåsen som någonsin har gjorts. För någon vecka sedan såg jag att de har en julkalender med chokladdoppade mjuka kolor och då var det klippt. Beställde varsin till barnet och mig (min man gillar inte sötsaker) och jag har en känsla av att det kommer vara decembers tjugofyra bästa minuter.

2 kommentarer: