december 08, 2022

Tips, och annat skit - Lucka 8.

En julkalender på vers,
att skriva den är en pärs.
Så finurligt kan man tänka,
alla dessa tips att länka.

Vad göms bakom dagens lucka,
ännu ett tips att ducka?
Alla väntar så spänt,
finns det ens på pränt?

Nej det är för svårt,
vi behöver hjälpas åt.
Beskriv här under,
er bästa stunder.

Hur gör ni vardagen fin,
ja förutom med vin.
Ge mig stort som smått,
hur mår ni gott?

Dagens lucka är från alla här,
små tips att hålla kär.
Lämna i en kommentar,
är du rar.

5 kommentarer:

  1. Träning efter jobbet för att rensa hjärnan, sedan laga mat, gärna något nytt recept, medan jag lyssnar på ljudbok i hörlurar (noise-cancelling så att allt annat stängs ute, blir som meditation typ när allt brus utanför försvinner), och sedan tända ljus när vi äter.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det är småbarnsåren som gör att man tvingas uppskatta dom små sakerna, men det slår mig när jag skriver det här att barn kanske är det bästa sättet att öva på mindfulness. För mig är det vardagslyx att ta en lång dusch en helgmorgon med doftljus tänt och en god, DYR, duschcreme och schampoo som bara jag får använda. Jag tar också en espresso efter middagen varje kväll uppkrupen i ett soffhörn när jag låter mig själv landa efter dagen och middagsstöket. En lyxlatte med Starbucks Caffe latte-iskaffe i steamern istället för mjölk ger absolut guldkant till en eftermiddag. Och sen mitt minitips: Ta fem minuter varje dag och lyft blicken. Försök hitta en så lång siktlinje som möjligt och titta långt bort en stund. Jag brukar titta ut genom fönstret på jobbet, över fälten på väg till jobbet och ut på häcken på baksidan av vårt hus om jag som nu sitter hemma och jobbar. Det är som en re-set av hjärnan och det sänker stressnivån och hjälper till att fokusera. Som en liten minireward för hjärnan.

    SvaraRadera
  3. Mitt bästa tips är att följa @mdmotivator på Instagram. Som en modern, amerikansk Karl Bertil Johnsson. Cheesy och säkert stageat ibland men åh vad det är fint med människor som gör andra glada. Pay it forward så får vi en bättre värld. ❤️

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på Kjell Bergqvists karaktär i Bästa Sommaren, som sa "passa på och skratta nu! man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."
    Lite så, man får försöka hitta de små guldkornen och njuta när man kan.

    SvaraRadera
  5. Ni är fantastiska! ❤️

    SvaraRadera