december 09, 2022

Var sak har sin tid.

Klockan är inte så långt från arton när jag till sist kommer hem efter ännu en evighetslång arbetsvecka. Då har precis den sista lediga halvtimmen nästa vecka bokats upp i ett möte. Jag fantiserar om mellandagarna och allt jag kommer hinna när alla är lediga.

Jag hade tänkt gå och träna, men det enda jag kan tänka på nu är att byta om till pyjamas och sjunka ner i soffan. Det hade varit fint med en axel att luta huvudet mot, men min man verkar vara sur av anledningar som jag inte vet och jag orkar inte fråga riktigt än. 

Så istället häller jag upp ett glas bubbel och öppnar dagens lucka i Pärlans chokladkalender. Byter klänning mot pyjamasbyxor i siden, behå mot ett linne och en stickad tröja. Jag har tusen saker att göra i helgen, men först väntar en fredagskväll i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar