december 11, 2022

Snötäckta trottoarer och julgransförsäljare.

Söndag kväll och jag sitter i soffan med datorn i knät. Det är meningen att jag ska jobba klart veckan, för imorgon börjar en ny och då ska jag hålla en presentation som jag ännu inte har gjort. Men istället sitter jag här och skriver julkalendern, förbereder och tidsinställer.

Tänk om jag dör inatt, men några ord om dagen fortsätter att publiceras fram till julafton. Stört och fint samtidigt. Hursomhelst. Min man står några meter bort och gör en biff rydberg och jag längtar lika mycket efter maten som efter rödvinsglaset han kommer servera till.

Det har varit en helg av julshopping, av träning och frostiga morgonlöprundor. Av julgranar som kantat trottoarerna, glögg i soffan och maffiafilm på teven. Av att spontanköpa en pälsjacka och bli färdig med alla julklappar. Att planera julafton och nyårsafton.

Och nu har vi bara det sista av söndagskvällen kvar.

2 kommentarer:

  1. Gud vad du är effektiv. Själv har jag mest suttit i soffan och varit ute med hunden😅
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver såna helger också. ☺️

      Radera