december 15, 2022

Hela veckan spikad.

Imorgon börjar julen. Det känns så iallafall, för när kvällen kommer ska vi promenera fram och tillbaka intill Vasaparken och inspektera julgranarna som står på rad. Traditionsenligt låta barnet bära hem granen och sedan långsamt pynta den. En ask chokladpraliner på soffbordet och bubbel till föräldrarna.

Sedan kommer lördagen och med den årets julfest med kontoret. Alla pratar om festen. Det planeras kläder och tisslas om underhållningen. Jag ska använda hela lördagen åt att bli mjuk i kroppen inför kvällen.

Och så har vi söndagen och en julmiddag med mina föräldrar. Min man har lovat att göra sin rocky road och barnet en grönkålssoppa och jag planerar att ligga på soffan till en kvart innan gästerna kommer.

På onsdag har vi vår traditionella jullunch på Griffins steakhouse, Rachel, Harvey, Mike och jag. Jag kommer gå raka vägen från lunchen till centralen och möta barnet, för vi ska åka till den lilla staden och fira min brorsdotter som fyller arton.

Och sen har vi torsdagen och då firar vi en egen liten jul i vår minifamilj, för på fredag åker barnet till sin pappa och vi som blir kvar har en julskinka att griljera och en egen julafton att ta oss an.  

4 kommentarer:

  1. Det låter mysigt och välplanerat🤗
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis lagom, bara kul och ingen (eller väldigt lite) stress. 🥰

      Radera
  2. Julfest med jobbet en lördag?! Det har jag inte varit på sedan någon gång i slutet av 90-talet. Gud så roligt! Vi hade julmingel på kontoret igår kväll, säkert trevligt men inte så speciellt party-igt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG VET! Blev helt "eh?" när inbjudan kom ut, men nu känns det så jäkla skoj att det är på en lördag. Som att det är fest på riktigt.

      Radera