december 21, 2022

Om en lokal, en jullunch och en fest.

Långärmad vadlång klänning och höga svarta stövlar. Balaclava och pälsjacka. Visar en lokal, den som hela tiden varit min favorit men tingad av någon annan, för min VD. Den kan bli våran nu. Går från det som nog, kanske, förmodligen blir vårt nya kontor till halvårsavstämning med min chef.

En timmes prat om allt vi kan göra, om allt vi vill göra, sedan är min arbetsdag slut trots att klockan bara är lunch. Möter Harvey, Mike och Rachel på Griffins steakhouse. Bubbel, charkuterier och löjromstaco.

Och sedan från Griffins till centralen och här sitter jag nu, tillsammans med ännu ett glas bubbel, och väntar på barnet. Om en stund går tåget till den lilla staden och där ska vi fira min brorsdotter som fyller arton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar