december 05, 2022

Livets människa.

Jag vet inte om det är förmätet av mig att vara så tacksam för min relation med barnet. Jag vet hur svår relationen till en tonåring kan vara och här kommer jag och har det enkelt. Inte för att det alltid är enkelt, men även när det är svårt är det inte särskilt svårt.

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här. Kanske bara att jag hoppas att det inte låter förmätet när jag skriver om honom. Kanske vill jag bara betona hur mycket jag uppskattar honom, hur glad jag är över vår relation.

Det har varit en tid - är en tid - där det känns svårt och ovisst och han hjälper i det. Inte så att jag pratar med honom om det som känns, för det är inte hans uppgift att lyssna på, men bara genom att finnas. Bara genom att se honom, att höra honom, att ha honom.

11 kommentarer:

  1. Det är inte alls förmätet. Om någon mot förmodan skulle tycka det är det vederbörandes problem. Jag är 100% säker på att vi som gilla dig och följer dig gläds för din fina relation med sonen. Jag menar, herregud - vem kan bli annat än glad❤

    SvaraRadera
  2. Det är inte förmätet, det är GOALS att ha en sån relation med sitt barn.

    SvaraRadera
  3. Håller med de andra. Tycker bara det är fint att läsa om hur fin relation ni har.

    SvaraRadera
  4. Same. Och det ger mig hopp inför framtiden (gruvar inför två tonåringar i huset) att det kan gå så bra och bli så bra som för er.

    SvaraRadera
  5. Ja bara så härligt att höra om en så fin relation!

    SvaraRadera