december 02, 2022

Dagen i nio meningar.

Andra december. Mina nya stövlar har äntligen kommit. De är fantastiska. Klacken är hög, men inte mer än vad jag klarar under tio timmar. Klänning i en mjukt brun nyans, ett läppstift i nästan samma färg fast med lite mer skimmer.

Dagens kaffe är lungo och dagens kola är rosmarin. På köksbänken står en flaska rödpang och i kylen ligger ett crémant, men jag är osäker på vilket som blir kvällens vin. Antagligen båda. Ett glas av bubblorna först och sedan ett glas rött till middagen och så en liten whisky och i säng.

2 kommentarer:

  1. Julkalendern du nämnde, är det alltså olika smak på kolorna olika dagar? För jag har, när jag tittat på den på Internet och funderat på om jag ska beställa, fått intrycket att det är samma kola varje dag och det har ärligt talat låtit lite tråkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ny smak varje dag! Smakerna står på baksidan och låter fantastiska dessutom. Typ längtar efter vissa. Plus att det är smaker som de inte alltid har i ordinarie sortiment vilket känns kul. Jag röstar för ett köp! 😊

      Radera