december 12, 2022

Tips, och annat skit - Lucka 12.

Min två bästa händelser från året är båda kopplade till kaffe. Den första är när vi blev med vår nya Nespressomaskin och den andra är när jag signade kaffeabonnemang hos Bröd & Salt. (Förlåt till alla människor i mitt liv som brädades av kaffe, men ibland är livet hårt.)

Så bakom den tolvte luckan i julkalendern gömmer sig kaffe - en maskin och några favoritkapslar. Varsågoda!

Maskinen är en Nespresso Creatista Plus och jag älskar den med varje fiber av min kropp. Extra mycket på morgnarna. På vardagsmorgnarna fuskar jag dock med en skvätt kall mjölk i botten av en lungo, men nästan alltid annars skummar jag mjölk till en espresso.

De bästa kapslarna är de som Nespresso gör själva. Just nu dricker jag mest hasselnöt och pumpkin spice från deras limited edition, samt även en tidigare utgåva en kollega gav mig: kokosnöt. Det bästa med Nespressos smaksatta kapslar är att de bär toner av smaken men att sötman inte finns där. Kaffe ska inte smaka socker, vad Espresso House än vill tro.

2 kommentarer:

  1. Tack för tips, ska köpa på mig kaffe inför jul när jag är i MoS imorgon. Jag föredrar också Nespressos egna kaplsar även om vi ibland tvingas köpa Starbucks på ICA...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starbucks är helt okej, men Nespresso är bättre. 😊

      Radera