december 29, 2022

Några dagar till.

Så blir det torsdagen innan nyårsafton och från en minut till en annan tröttnar jag på julen. Går från att tycka att julgranen är den finaste nånsin till att vilja kasta ut den. Från att klä mig i delikata plagg till att vilja bo i mina mjukaste jeans och en stickad tröja. Från att sminka mig lite extra till att inte sminka mig alls.

Gnuggar bort det röda nagellacket och bläddrar bland alla små nagellacksflaskor. Köper till sist två nya, båda bronsbrunröda fast det ena med ett skimmer. Det får bli nyårsaftonens glitter.   

Köper ett par svarta byxor, en svart klänning och två svarta toppar, fortfarande uppenbart påverkad av kvinnorna Addams. Vänder upp och ner på min underklädeslåda, placerar de tunna behåarna och trosorna i blekrosa och dimblå spets överst, tänker att jag kan ha små hemligheter i färg under det svarta.

Och julgranen och julstjärnorna, de får vara kvar tills januari är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar