december 12, 2022

Dödsstjärnan.

Våra julstjärnor tänds och släcks av google home. Man ber henne helt enkelt bara att tända eller släcka julstjärnorna och då gör hon det. Otroligt smidigt, det får jag ge min man, även om jag tyckte att det var lite fånigt i början.

Eftersom barnet vill kunna tända och släcka sin julstjärna på andra tider än vi fick han programmera sin egen stjärna. Han valde att döpa den till Peter och varje morgon halv sju hördes det från hans rum: hej google, sätt på Peter, följt av ett fniss.

Häromdagen valde han att döpa om sin julstjärna, helt enligt fantasin hos en sjuttonåring. På kvällen, när jag redan låg i sängen ropade han från sitt rum. Mamma, kan du be google släcka min julstjärna?

Jag suckade och vände mig mot skrivbordet. Okej google, släck dödsstjärnan. Och min son skrattade tyst för sig själv inne på sitt rum. 

Sjuttonåringar ändå. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar