oktober 16, 2019

Om att vara väldigt redo.

På en galge i bokhyllan hänger en ny klänning. Om en timme ska jag kliva i den, ta min väska och möta en kollega. I väskan ligger två klänningar, en av dem ska jag byta om till när dörrarna till middagen slår upp vid nitton, men jag kan inte bestämma mig för vilken.

Vi kommer vara femhundranågonting när vi firar sextio år idag. Det är hela vårt företag, varenda kotte som jobbar hos oss. Vi har aldrig samlats alla förut, det är ju egentligen ett omöjligt projekt. En verksamhet som helt stannar upp, det måste ju kosta ofantligt.

Men det ska bli roligt, särskilt som den lilla truppen som är min har pratat om det här länge nu. Om vad vi ska ha på oss, vilka som ska dela rum med varandra (eftersom vi fullbelägger hotellet), hur vi ska festa hela natten. Nu händer det äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar