oktober 09, 2019

Fortfarande en dag.

Kommer hem igen vid halv fyra. Det är en timme innan barnet kommer hem, kanske två innan min man. Låser upp och hänger av mig kappan. Tänder lampor och ljus, sätter på en kopp kaffe och radar upp mina små inköp, den lilla flaskan Chablis som jag ska basera en fisksoppa på sen, och en brownie från Fabrique.

Brownien är insnurrad i brunt smörpapper och får mig att känna mig som Elsa Billgren. Det är inte en helt oangenäm känsla. Sätter mig vid matbordet med kaffet och kakan och datorn. Sammanfattar anteckningarna från mötet tidigare och jobbar färdigt dagen.

Och det var det. Det är dags för den där fisksoppan nu, och kanske ett halvt glas av det där vita vinet som smakar lycka. En middag och så en promenad någon annanstans, någonstans där det bara är jag och texterna och ett rödpang.

2 kommentarer:

  1. Så nyfiken på vad det är för vin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyfiken på vinet? Till fisksoppan det här: https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/petit-chablis-domaine-sainte-claire-558802

      Och till skrivandet så blev det ett glas Rioja. :)

      Radera