oktober 09, 2019

Också en dag.

Jag vaknar till ännu en morgon där jag inte behöver skynda upp och ut. Veckans andra kundmöte väntar, även det tvärs över stan från vårt kontor. Att åka kors och tvärs är bara att spilla tid, så jag startar hemma, långsamt och vackert.

Tar med datorn och en kopp kaffe till sängen. Går upp när man och barn lämnat lägenheten, tänder ljusen på köksbordet, viker in lakanen som torkat i vardagsrummet över natten. Det doftar sköljmedel och kaffe. Blandar upp det med doften från en clementin. Morgonrock, nattlinne och mjuka tofflor som jag knyckt från ett hotell.

Sätter mig i soffan med datorn och en tidning. Planerar dagen, promenaden hem från kunden som jag ska ta när det fortfarande är ljust. Vinet som jag ska köpa till fisksoppan som jag vill laga ikväll. Skrivandet som jag ska ägna mig åt när inga måsten finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar