oktober 22, 2019

Hur jag går runt.

Det blir tisdag och jag fortsätter att hosta. Jag sitter i sängen och jobbar den första halvan av dagen, sedan sätter jag mig skräddare i soffan med datorn i knäet. Man får väldigt mycket gjort när man jobbar i ensamhet och tystnad.

Men jag måste bege mig upp och ut om en stund. Klä på mig riktiga kläder, borsta håret och försöka se presentabel ut, för ett utvecklingssamtal med barnet och hans mentor väntar. Och imorgon måste jag åka till kontoret, för på torsdag håller jag i ett projektuppstartsmöte och jag måste komma åt papper som ligger på mitt skrivbord innan dess.

Men jag tror att det kommer gå bra, för jag mår alltid som värst de där timmarna när jag sitter i sängen. Som om jag blir extra sjuk av att vara i vilomiljö. Så lite mascara, läppglans och en hårborste får bli det som botar mig. Samt fjorton koppar te som lugnar ner hostan och halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar