oktober 02, 2019

Och god kväll.

Klockan drar sig mot arton och min arbetsdag är över. Den slutar med att jag ligger på rygg i soffan med fötterna mot ryggstödet och tittar på regnet som strilar ner där ute. I min dator finns flera mail som jag läst och sen markerat som olästa igen, för jag är inte kapabel till tankeverksamheten som behövs för att besvara dem.

Så jag lägger mig i soffan och tittar på regnet. Tänker att jag inte vill gå ut, fast jag längtar efter att sitta vid ett slitet bord någonstans i sällskap av min dator och ett glas rödvin. Det drar lite i min högra äggstock och jag tänker att jag måste sluta känna efter hela tiden. Och sen kliver jag upp från soffan, in i duschen och vidare in i ett presentabelt yttre.

Jag ska svänga ihop en enklare middag, äta med mitt barn och ställa en tallrik i kylen åt min man. Möta honom i dörren, ge honom en kyss och sen hitta det där slitna bordet med dov musik och fladdrande ljus i bakgrunden, beställa ett glas rött och skriva mig en sida eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar