oktober 19, 2019

Bara några timmar till.

Min kropp är trött, halsen kittlas och alla tankar sölar sig fram. Igår tänkte jag att det nog var för att jag inte är van vid att festa sådär, men nu tänker jag att det kanske inte bara handlar om hur högt jag sjöng på dansgolvet eller om alla de där vinglasen som dracks.

Så jag river ingefära och pressar citroner, värmer honungsvatten och köper något som sägs häva förkylningar men som säkert bara fungerar om man verkligen tror på det. Och jag är ju en skeptiker. Men jag vill inte bli sjuk, så jag faller för lurendrejerier och dricker mycket vatten och sover tio timmar när fredagen blir lördag.

Och idag ska barnet spela poker med några kompisar här hemma och han har mycket artigt bett oss om att dra. Så jag har köpt hem coca cola och chips och sagt att vi kan hålla oss borta i några timmar. Jag tror inte att vi ska göra något svårare än att ta en långpromenad och stanna till för mat någonstans. Sen ska jag somna på soffan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar