oktober 25, 2019

Halloween och sånt.

Jag har längtat efter fredag hela veckan. Åkte in till kontoret för två möten, höll på att hosta upp lungorna under det andra så avslutade det och åkte hem. Lade mig i sängen och blundade i en timme, och jag tror att det hjälpte litegrann. Det som inte jobbades idag får väl jobbas på söndag istället, tänker jag.

Och nu sitter jag här i soffan och äter lakrits och väntar på att barnet och hans kusin ska komma hem. Han är och möter henne på t-centralen och de borde vara hemma vilken minut som helst. Jag ska föreslå att vi inte gör någonting alls idag, bara ligger på soffan och äter godis och tittar på netflix. Imorgon ska de gå på gröna lund och skrämma livet ur varandra, men det är en annan dag. Den tar vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar