oktober 24, 2019

Fredagsstämningen.

Jag överlevde dagen. Hade så mycket pepp inför projektuppstarten som jag skulle hålla i att jag kunde brinna på den lågan hela dagen. Fast vid kvart i fyra sinade energin, rann ut och bort. Så jag lämnade kontoret och promenerade långsamt i höstkylan, såg en fin klänning i skyltfönstret på Åhléns och gick in, provade och köpte. Kom hem till en man och ett barn som lagade chicken tikka masala tillsammans.

Satt vid matbordet en timme, förhörde inför ett NO-prov, jobbade en supersnabb stund och duschade sen. Nu sitter jag i nattlinne och morgonrock i soffan och väntar på att citron- och vallmokakan som står i ugnen ska bli färdig. Det är min tur att bjuda på fredagsfika på jobbet imorgon. Jag kommer även bjuda på earl grey med honung och citronskiva och någon spellista för regniga dagar i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar