oktober 12, 2019

Lördag.

Jag vaknar klockan åtta. Då har jag sovit i tio timmar, och jag letar i huvudet efter värk men det finns ingen där. Jag sväljer ett par gånger, inte heller det gör ont. Jag fortsätter blunda och lägger mig nära intill honom, ligger så och bara blundar och känner honom vakna.

Vi går runt hela förmiddagen, han i mjukiskläder och jag i morgonrock. Barnet klär på sig och drar till en kompis. Vi skrotar hemma. Jag läser ut en bok och han tittar på någon som springer ett marathon. Jag känner mig inte sjuk längre, kanske bara lite extra trött i kroppen.

Men jag ska gå och duscha nu, blåsa ut håret och sminka mig och kliva i en klänning. Vi ska gå på eftermiddagsbio, bara han och jag, och sen ska vi möta barnet för middag på en libanesisk restaurang när eftermiddagen går in i kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar