mars 08, 2023

Saker jag gör i snöstormar.

Förra gången det var snöstorm vandrade jag från lokal till lokal, från visning till visning. Idag vaknade jag till en ny snöstorm och ännu en visningsdag. Fast idag stod bara en visning på agendan och det av samma lokal som jag fastnade för då.

Jag har varit där flera gånger efteråt. Visat för VD en gång, sedan även för IT-chef och finansdirektör, därefter med en konsult som ska hjälpa oss landa i ett avtal. Idag var jag där med en inredningsarkitekt och en extern projektledare som ska berätta allt jag behöver veta om att etablera ett nytt kontor.

Jag gick direkt från lokalen in i avtalsförhandlingar. Vi har inte landat än men det är nära. Den externa projektledaren sa vid vårt första möte att jag kommer behöva lägga närmare en heltidstjänst på det här under de kommande fyra månaderna. Då undrade jag vad jag ska göra med all den tiden. Du kommer förstå, sa hon då. Jag börjar förstå nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar