mars 16, 2023

Mässa och partytanter.

Torsdag eftermiddag och klockan närmar sig mässans stängning. Jag sitter i ett konferensrum och möts i mina möten och jobbar mitt jobb. Går bara upp för att fylla på med goodiebags när monterpojkarna skriver att det börjar ta slut, samt för att hämta kaffe/kanelbulle/mässgodis.

Om en timme ska jag ta mitt pick och pack och åka hem. I bokhyllan hänger en svart klänning och väntar, fast just nu säger känslan att jag bara vill byta den vita skjortan mot en svart stickad tröja och fortsätta kvällen i de vida kostymbyxorna.

Jag ska äta middag med tre tjejer från kontoret. Vi har börjat luncha tillsammans den senaste tiden och nu ska vi flytta ätandet till en tid som tillåter vin. Vi har en chatt där vi avhandlar diverse saker om dagarna och idag bytte chatten namn till Partytanterna, vilket säger en del om känslan inför kvällen som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar