mars 14, 2023

Två mässdagar och en aw.

Jag sitter i arbetsmöte med två kollegor hela förmiddagen. Vi skriver klart manus för presentationen på mässans scen. De läser och jag lyssnar och ändrar. Äter lunch framför datorn vid halv två. Korrekturläser under tiden årsredovisningen en sista gång innan den släpps till koncernledningen för den första av tre korrektursvändor.

Ett uppdaterat hyresavtal kommer på mailen. Skummar det på mobilskärmen på pendeln mot Kistamässan. Skickar till min VD. Tittar på montern, tänker att den är okej men verkligen mitt största dåliga samvete just nu. Kommer hem och har lovat barnet att vi ska laga mat tillsammans. Lägger bort telefonen en timme.

Går och tränar, bara ett kort pass för det är allt som ryms. Svarar på dagens mail, läser in mig på saker som jag behöver ha i huvudet när jag kliver in på mässan imorgon. Stryker två vita skjortor, ett par svarta kostymbyxor och en klänning. Är redo för två mässdagar och en aw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar