mars 02, 2023

Jobba, äta, ligga.

Så blir det torsdag och jag har möten från åtta till arton. Lämnar inte hemmet, tar min dator och sätter mig vid matbordet. Vandrar några varv runt bordet på lunchen, sjunker sen ner på stolen igen och fastnar där.

Solen trillar in och lägger sig på vardagsrumsgolvet. Jag tänker att det här är våren då jag inte har dåligt samvete för att jag inte är utomhus. Tittar på min egen spegelbild i möte efter möte, noterar hur håret har blivit så långt att det alltid ligger i en våg över ena axeln.

Vi lagar mat tillsammans och efteråt tänker jag att jag borde gå och träna, men plötsligt är klockan åtta och jag har inte förberett morgondagens alla möten ännu. Den enda tomma timmen som finns i min kalender imorgon är lunchen.

Så jag hamnar här istället för ännu någon timmes jobb. Det är ännu en dag då jag inte tränade, fast jag lovade mig själv. Jag har inte varit utomhus idag. Min app säger att jag har gått fyrtiotre steg. Kanske borde jag ligga ikväll, det räknas också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar