mars 03, 2023

Mmm.

Så har ännu en dag vid mitt matbord passerat. Dagen bjöd många och långa möten, men inte förrän nio. Hann dra ett snabbt varv med dammtrasa och dammsugare innan dagen officiellt startade. Vid lunch tog jag min man i handen och hittade ut.

Vi åt lunch och sedan kysste jag honom adjö. Han gick till tåget för ett dygn i den lilla staden och jag gick till Ica och fyllde en korg med allt som är gott. En prinsessbakelse i en konditors skyltfönster och en flaska bubbel på kylning.

Och nu har klockan tickat förbi sexton och jag tror att jag ska kalla det för en fredag. Min man kommer inte hem förrän sent imorgon och barnet är hos sin pappa. Lägenheten är städad, datorn snart avstängd, tystnaden total.

Ett litet glas crémant och prinsessbakelse, sedan en promenad till Svenskt tenn tror jag. En våffla med räkor, gräddfil, rödlök och dill till middag. En bok i öronen från och med nu och tjugofyra timmar framåt. 

3 kommentarer:

  1. Låter underbart! Kan du inte berätta/tipsa om böcker som du lyssnar på?

    SvaraRadera
  2. Jag vill också höra vad du lyssnar på! Boktips? /Camilla

    SvaraRadera
  3. Åh, önskar att jag kunde ge tips men har ikväll testat lyssna på tre olika böcker men inte fastnat för nån. Så jag tar gärna tips från er istället. 😅

    SvaraRadera