mars 22, 2023

Tid är allt vi har här på jorden.

Vaknar till en onsdag. Barnet går till skolan och min man till kontoret. Innan klockan har slagit åtta har jag bäddat sängen och dammsugit golven. Innan klockan slagit nio har jag klivit i byxor och en tunn blus, lagt en makeup och dragit en borste genom håret, ätit två rostisar och svarat på morgonens mail.

Möter en kollega (den som sa att jag såg ut som en fransyska igår) och gör ett gemensamt kundmöte. Promenerar hem från söder efteråt. Har fyrtiotre nya mail när jag stoppar nyckeln i dörren. Gör en omelett och jobbar bort lunchen.

Och nu är klockan sjutton och jag ska lägga bort dator och telefon, för barnet och jag har en ny grej där vi lagar mat tillsammans en dag i veckan och då får inte jobbet vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar