mars 30, 2023

Ni bestämmer: Om skrivande.

Det fanns visst en fråga till från Carina, nämligen om min syn på skrivande överlag. Jag vet inte exakt vad som ryms i frågan, men jag kan säga så mycket som att jag älskar att skriva. Älskar den här lilla bloggen. Jag lever den, tänker den, är den. 

Kommer ofta på mig själv med att sätta ord på något som jag gör, tänker eller känner i huvudet tyst för mig själv och alltid, alltid när det sker så ser jag orden på pränt här inne, fast i min hjärna. Jag utformar texterna i tankarna under tiden som dagarna sker.

Jag tror inte att jag skulle må bra utan att skriva varje dag. Det är ju någon slags dagbok, det här. Kanske lite mer offentlig än vad som är nyttigt, men samtidigt ger det ju något tillbaka eftersom ni finns här. 

3 kommentarer:

  1. Det var nog precis det jag menade med frågan även om den var slarvigt formulerad. Precis så är det för mig också. Allt som händer formulerar jag i text inne i huvudet. Vi är skrivande människor, helt enkelt🙂
    Carina

    SvaraRadera
  2. Modigt att skriva för främmande personer, låt oss inte .issbruka ditt förtroende!

    SvaraRadera