mars 01, 2023

Första dagen av mars.

Det kommer ett meddelande under dagen. Vad vill du ha till middag? frågar min man och jag funderar ett slag. Schnitzel? skriver jag sedan. Fixar! svarar han. Det är en ny liten rutin som han har, att fråga vad jag vill ha till middag och sedan laga det.

Jag kliver in genom dörren vid sex, med en kaffe i handen och huvudet fyllt med arbete. Sjunker ner vid ett dukat bord. Han frågar om jag vill ha ett glas vin och jag tänker att jag borde träna, men jag känner också tröttheten. Känner att jag vill ha ett glas vin.

Barnet åkte till sin pappa idag, så det är bara jag och min man. Vi ligger i soffan efter maten. Tvingar till sist ut oss själva på en promenad men det är kallt och vi fryser. Går hem och ställer oss i en varm dusch istället.

Och nu sitter jag i sängen, ryggen mot sänggaveln och datorn balanserandes mot benen. Svarar på dagens sista skörd mail, skriver det här, tänker att jag borde kunna sova inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar