mars 20, 2023

Tillfreds.

Jag har en ovanligt luftig kalender när jag kliver in i vecka tolv. Stressar inget alls under dagen. Tar mig tid att småprata med kollegor, äter lunch i lugn och ro, skämtar bort första minuterna i mina möten. När jag går hem har nästan hela veckan fyllts.

Jag hade en känsla av att det skulle bli så, för stora saker ligger i startgroparna. Jag sitter skräddare i soffan med datorn i knät på kvällen. Arbetar ikapp sånt som samlats på hög medan jag lullade genom min lugna måndag. Tänker att jag trivs väldigt bra här, i soffan med datorn i knät, efter en dag utan stress.

Det här är min målbild för om fyra månader när vi är inflyttade i det nya kontoret. Jag ska träna innan jobbet varje dag. Kliva in på kontoret klockan nio, nytränad och nyduschad och fräsch som en nyponros, redo för ännu en arbetsdag. Låta den vara precis så länge som jag vill. Inte känna press eller stress inuti. Istället använda de tidiga kvällstimmarna när lägenheten är tyst och tom till att känna exakt som jag gör just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar