mars 04, 2023

Lördag 08:58.

Ska vi köra en realtidsblogg här idag? Som instagram fast med texter, en liveuppdatering från dagen som den går. Jag kommer dock bakdatera det här för klockan är två minuter över nio och jag har redan varit sjukt effektivt. Så, here it goes:

Lördag 06:42. Vaknar av att solen trillar in över sängen. Jag har inte dragit ner rullgardinen, för jag har sovit ensam och får bestämma själv. Somnade innan tjugotvå. La mig tidigt för att läsa och minns att jag läste med ett öga i en minut och sedan minns jag inte mer.

Läser bloggarna jag följer, bläddrar instagram, skrollar nyheter. Messar min man, tänker att det är fint att han var den första jag tänkte på när jag vaknade. Går upp, kliver i kläder, sminkar mig. Startar en tvätt och går ut. 

Promenerar en halvtimme, hänger tvätten, diskar glasburkarna som vi har kaffekapslar i, gör rent kaffemaskinen, snickrar ihop min frukost och sjunker ner i soffan. Kommer på att jag borde realtidsblogga.

1 kommentar: