augusti 11, 2022

Torsdag: En filt, en glass och en kebabrulle.

På tisdagskvällen börjar jag läsa Psykopaten av Dean Koontz. Tre kapitel in har jag sån hjärtklappning att jag måste lägga bort boken och skrolla klänningar på internet för att ha en chans att kunna somna. 

Så kommer onsdagen och vi spenderar nästan alla våra timmar på en filt. Jag slukar boken under de där timmarna och sedan har jag ont i själen. Vad vill du göra imorgon? frågar jag barnet när vi ligger på filten. Det här, säger han utan att lyfta blicken från sin bok.

När vi kommer hem säger min man att han har viktiga möten mellan fyra och sju på torsdagen och att det vore bra om han fick vara ostörd. Jag suckar och säger okej. Det blir kebabrulle på söder till middag imorgon, säger jag till barnet. Ska ni äta kebabrulle utan mig? säger min man. Det kan du ge dig fan på, säger jag.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du behöver alltså läsa en trevlig och snäll bok nu, eller hur? Testa "Sverigevänner: historien om hur pappa och jag försökte bli svenskast på Tjörn"
      av Arash Sanari
      /Tove

      Radera