augusti 09, 2022

Tisdag: Nationalmuseum, Östermalmshallen och SF-bokhandeln.

Vi sitter på tunnelbanan, på väg hem efter en middag med mina föräldrar. Ovanför huvudet på barnet hänger en reklamskylt för en utställning på Nationalmuseum. Åh, säger jag. Han tittar på skylten och jag tittar förväntansfullt på honom. Nej, säger han.

Kom igen, säger jag. Max en halvtimme och sen får du bestämma vad vi gör resten av dagen. Han tittar på mig, ser ut att fundera. Till exempel kan du få bjuda mig på lunch i Östermalms saluhall efteråt, säger jag. Jaja, okej då, säger han.

Jag tjuter till och håller upp handen mot min man för en high five. Vänta va, säger barnet. Sagt är sagt, säger jag. Han suckar och rycker på axlarna. Vi kan äta mjukglass och gå till science fiction-bokhandeln efteråt, säger jag. Du bjuder, säger han. Okej då, säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar