augusti 29, 2022

Saker som händer.

Det blir den sista måndagen i augusti. En långärmad svart klänning som slutar mitt på vaden, höga svarta pumps, en stor svart väska över axeln. Spenderar arbetsdagens sista timme hos min frisör. Knappt en centimeter försvinner, men känslan är fantastisk.

Köper veckans snittblommor när jag promenerar hem. Möter barnet i hallen. Har du varit på begravning? frågar han och flinar. Kände för att matcha kläderna med min själ, säger jag. Svart som synden, säger han. Nu vet du var du fått det från, säger jag.

Städerskan har varit hos oss och lägenheten doftar såpa. Jag mixar doften med nybryggt kaffe och nysnittade rosor. Barnet ligger i soffan och berättar om sin dag medan jag pysslar. Jag kan inte låta bli att snegla på min telefon lite för ofta, önskar att den inte var så tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar