augusti 08, 2022

Måndag: Södermalm och Långholmen.

Vecka trettiotvå, sista semesterveckan. Barnets kompisar är fortfarande på sina lantställen eller utomlands, så han säger att vi kan hänga. Jag gör en lista i min telefon och samlar saker att göra, glassar att äta, caféer att besöka, skärgårdsklippor att läsa på.

Jag kommer inte visa honom listan, det skulle få honom att ringa och bjuda in sig själv till någons lantställe på två röda, istället ska jag komma med spontana förslag varje morgon. Haha. Skrev jag just spontana?

Först ut är dock en heldag med hans mormor och morfar. De ställer husbilen på Långholmens camping en natt innan de drar vidare norrut. Vi ska ta med dem på en lunch på Lasse i Parken, sedan en promenad runt söder och en glass nånstans och så avsluta det hela med en middag på Långholmens värdshus. 

Fint som snus ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar