augusti 16, 2022

Andra dagen check.

Tisdag. Jag vaknar och min första tanke är att Mhari McFarlanes senaste bok har släppts. Öppnar Storytel och äntligen är titeln klickbar. Pluggar i hörlurar och börjar lyssna innan jag ens har lämnat sängen.

Harvey och Rachel jobbar hemifrån, så jag har rummet för mig själv. Sparkar av mina platta sandaler och stoppar fötterna i de högklackade skorna som jag lämnat kvar sedan innan semestern. Det är dags att vänja fötterna vid höga klackar igen. 

Behåller hörlurarna i hela dagen och lyssnar på boken när jag betar mig genom mailen, skriver en uppdragsbeskrivning och skapar en aktivitetslista. Vägrar arbeta längre än till sexton augusti ut, så när klockan slår fyra smäller jag ihop datorn, befriar fötterna och hänger väskan över axeln. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar