augusti 12, 2022

Fredag: Caféjobb och after work.

Vi promenerar förbi NOFO på väg hem från Pärlans konfektyr. Vi borde ha en after work, säger jag och tänker på deras drink med gin och viol. Har du glömt att jag är sjutton? säger barnet. Du kan få en alkoholfri drink, säger jag. Har du glömt att jag inte har något jobb? säger han. Vi kan leka tragiska outgivna författare på café, säger jag.

Så det är vad vi ska göra idag: ta våra datorer och sätta oss på ett café och skriva bort några timmar och när klockan slår femton ska vi promenera till NOFO och ha vår livs första after work tillsammans, barnet och jag. Den första av livets alla after works, han och jag.

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig relation ni verkar ha, sonen och du😊
    Carina

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag längtar tills man kan göra sådant med sina barn! Bara en sådan sak som att äta en god måltid med dem utan gnäll och klagomål om att ”det är något grönt här!!!” 😆

    /Lohe

    SvaraRadera