augusti 20, 2022

En mycket bra dag.

Vaknar till en lördag och något har förändrats i luften. Öppnar balkongdörrarna och där utanför faller ett regn. Ställer mig i dörröppningen och lyssnar på regnet som droppar genom träden. Vinden är äntligen sval när den tränger sig genom nattlinnet.

I min telefon ligger ett sms som säger att jag bara borde göra sånt som jag mår bra av och jag tänker att hädanefter är det så jag ska leva mitt liv. Drar på en lång klänning, stoppar fötterna i ett par sneakers och tar paraplyet i handen. 

Vandrar från favoritbutik till favoritbutik. Oscar & Clothilde, Svenskt Tenn, NK, och så en vinlunch mitt i alltsammans. Tittar på tusen saker, köper en klänning. Fem timmar och sjuttontusen steg. Köper två rejäla skivor entrecôte, parmesan och sallad.

Och nu är kvällen på väg och jag har en gin och tonic intill mig, en lång tråd meddelanden mellan mig, mina bröder och svägerskor om min mammas sextioårsdag som närmar sig och datorn i knäet, redo för att börja skapa planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar