augusti 17, 2022

En onsdag 21:36

Jag spenderar onsdagen på kontoret. Har svårt att fokusera, men det är en välkommen distraktion. Bestämmer mig för att promenera hem ännu en gång. Går samma väg som igår. Köper en islatte halvvägs. Kommer hem och tänker att jag struntar i träningen.

Häller upp ett glas vin, fixar middag, äter i tystnad på balkongen för min man har sena möten, som alltid. Han går till gymmet efteråt och jag pluggar i hörlurarna igen och startar en bok. Vattnar blommor, går ut med återvinningen, kör en tvätt, torkar alla ytor, dammsuger.

Och nu är klockan snart tjugotvå och jag har tänt ljusen på balkongbordet, placerat datorn intill och skriver det här. Inne på köksbänken står det tomma vinglaset och fast det är mitt i veckan har jag hällt upp en liten whisky. Mörkret har fallit, luften är varm och kvav och jag drömmer om något som jag inte vågar säga högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar