augusti 14, 2022

Lördag/söndag

Lördag. Vi går och handlar flankstek, kyckling, majs och portabello. Stannar till på hörnet och köper ett fång blommor. Lägger en stor duk över det enorma bordet på vår innergård, placerar vaser med blommor i mitten, ett par rödvinsflaskor intill.

Jag gör en fransk potatissallad och han tänder grillen. Jag fyller stora skålar med isbitar, stoppar ner crémant, rosévin, ölflaskor och vattenburkar och ställer på ett litet bord. Sedan går timmarna och vi är tio personer runt bordet på vår innergård, sitter kvar efter att mörkret fallit och filtar hämtats.

Söndag. Vi sover länge. Jag dricker flera glas iskallt vatten tills den lätta huvudvärken försvinner. Tar oss ut, promenerar längs gatorna. I fönstret hos min favoritrestaurang har gone fishing-skylten tagits ner. Kommer hem, tvättar tomt i tvättkorgen, stryker måndagens klänning och hänger på en galge i bokhyllan.

Imorgon är det slut på ledigheten, imorgon börjar allvaret. Det känns bra. Jag undrar vad den här hösten för med sig, vem jag kommer vara i december. Jag har verkligen ingen aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar