maj 26, 2018

Pausar.

Och så kom en lördag. Jag ska åka hem till mamma idag. Och pappa också, förstås. Det är bara jag och Adrian hela dagen. Jag har en plan om att vi ska åka via Trosa, det är bara en kort avstickare från motorvägen, och jag har aldrig varit där. Det är lite av en skandal, för de har topp tre av det jag gillar allra mest i livet;

1. En marsipanfabrik
2. Hemsnurrad glass
3. Sveriges äldsta trähus

Jag tänker att det kan göra oss gott, att strosa längs de där gamla gatorna och äta varsin glass och köpa med oss praliner. Bara hänga, jag och barnet, och sen ta oss till hemstaden. Det bästa är att vi inte har någon tid när vi måste vara hemma igen. Blir det mitt i natten så blir det mitt i natten. Vi ska ta dagen som den kommer, krama så mycket på min mamma som det bara går. Bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar