maj 08, 2018

Det kommer väl.

Mitt yttre är så trasigt just nu. Naglarna är förstörda, har skivat sig och gått sönder. Klippte ner dem så långt att det gör lite ont när fingertopparna pressas mot tangenterna. Och näsan är söndersnuten och ögonen liksom grusiga. Insidan av mig är inte särskilt mycket bättre, jag har levt på snabb mat och vin alldeles för länge. Jag längtar efter krämig yoghurt och färsk frukt, mörk choklad och nötter och mängder av vatten.

Men allra mest längtar jag efter att kunna gå över vårt golv utan att fötterna blir gråa av slipdamm. Efter ett rent hem, att ha tid och ork att laga mat, att sitta på balkongen och bara vara. Att gå och bada. Boka en massage. Läsa en bok. Sitta på en uteservering och dricka... vatten. Äsch, rosévin. Tiden. Jag längtar efter tid. Och en snyggare utsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar